Verhuis

De Fruitberg is verhuisd naar Fruitberg.wordpress.com

Sunday 13 May 2012

Gezocht (vervolg)

Na het publiceren van mijn verslagje over Beervelde was  mijn werk nog niet afgelopen. Met schaar en nieuwe hoofzaklamp (cadeautje van mevrouw Supermasj) trok ik vol goede moed de tuin in om een nieuwe nachtelijke klopjacht in te zetten. "Siddert en beeft, gij slijmerige slakken, Supermasj komt jullie in de pan hakken". Na de controle van de hosta en de kiwibessen, nam ik me voor om alle grenzen met de buren nog eens te controleren. Het is vooral daar dat ik nog kingsize naaktslakken aantref.  Maar tot mijn grote verbazing stond ik plotseling oog in oog met ... een egel. Hij/zij was duidelijk nog meer geschrokken dan ik. Wel efficiĆ«nt zo'n personeelsadvertentie op blogger...

Alle gekheid op een stokje, ik vraag me af hoe die egel in mijn tuin is verzeild. De volledige tuin is omheind. Ik loop hier nu al enkele weken elke nacht heel mijn tuin af, en dit is de eerste keer dat ik het diertje zie, ik vermoed dat hij heel recent in mijn tuin terecht is gekomen...

Hij is in ieder geval meer dan welkom, en we gaan dan ook zo snel mogelijk een geschikte woning maken, zodat we hem kunnen overtuigen dat het in onze tuin aangenamer is dan in de tuinen rondom. Houden egels van een zwembad? Of zou ik hem dan toch beter een bedrijfswagen aanbieden?

De kinderen zullen morgen ook door het dak gaan, een egel in de tuin...

4 comments:

  1. Als die egel zich dan vermenigvuldigd heeft, mag je het nageslacht doorsturen!

    ReplyDelete
  2. Je zou het ze niet geven, maar egels klimmen goed!

    ReplyDelete
  3. Hij/Zij zat vanavond in ieder geval weer in de tuin. Dit week-end maak ik een egelnest. Toch weer enorm geschrokken (zat vlak voor mijn voeten)

    ReplyDelete
  4. Hallo, Fruitberg, hoort u mij? :-)
    Nu werkt het, bedankt!
    Wat ik nog wou zeggen: Als je je egel wat extra in de watten wil leggen, geef hem dan (een klein beetje) kattenbrokken. Zijn ze zot van.

    ReplyDelete

Fruitblog is verhuisd naar [Url]Frutiberg.wordpress.com[/URL]. Alle berichten zijn ook overgezet naar deze site. Je kan ook daar reageren op dit bericht